Event addresses the mathematical culture, diagnostics and perspectives

On May 16, the meeting "Numeracy in Brazil: diagnoses and perspectives", promoted by the Research, Innovation and Dissemination Center for Neuromathematics (RIDC NeuroMat) took place at University of São Paulo (USP). This event was part of the Brazilian Mathematics Biennium and had the support of the São Paulo Research Foundation and the University of São Paulo School of Education.

According to the professor Dr. Fernando Paixão, NeuroMat's coordinator of scientific diffusion and one of the event's organizer, the objective was to discuss about the mathematical culture, especially in Basic Education. Carol Gama, Oxigênio, 06/13/2017. (In Portuguese)