Project strives for improving the quality of life of people with Parkinson's Disease

On April 11, the World Parkinson's Disease Day is celebrated; and this year the celebration is more special, since it has been 200 years since the first description of the disease, by James Parkinson. "We have progressed in the treatment of the disease, since then and especially in the last ten years, but we are still far away from finding a cure," says Maria Elisa Pimentel Piemonte, from USP and NeuroMat. Carolina Marins Santos, Jornal da USP, 4/12/2017. (In Portuguese)