Mathematics in brain study, "USP Analisa"

Mathematics does not always come down to calculations. It can help to understand even the functioning of the human brain. To explain how this is done and the challenges of Neuromathematics, the "USP Analisa" interviews the coordinator of RIDC NeuroMat and professor of the Institute of Mathematics and Statistics (IME) of USP, Antonio Galves, and also the professor of the Faculty of Philosophy, Arts and Sciences of Ribeirão Preto (FFCLRP) of USP, the NeuroMat PI Antonio Carlos Roque da Silva Filho. Rose Talamone, Jornal da USP, 07/12/2017. (In Portuguese)